banci straine online cu conturi in euro

Cum poti defini tonul unui text de blog?

textul unui blog

Atunci cand vine vorba despre redactarea Web, cel mai adesea se evoca unele lucruri precum cuvintele cheie potrivite, subiectele bune de tratat in continut pentru ca acesta sa fie pertinent, vorbim despre importanta unor subtitluri sau alte strategii SEO… dar definirea unui ton potrivit este un lucru la fel de important.

Daca unele aspecte deci precum cuvintele cheie, intelegerea intentiei internautilor sunt primordiale pentru articole bine pozitionate si pentru a castiga un plus de trafic, tonalitatea unui blog sau a unui site este cea care va veni cu un plus de personalitate.

Stilul si tonul textului: care este diferenta?

Stilul de redactare si tonul sunt doua concepte inrudite, dar diferite

Tonul se refera la abordarea pe care o adoptai in comunicarea informatiilor catre ceilalti: poate fi mai mult sau mai putin formal, mai mult sau mai putin comercial, mai mult sau mai putin optimist sau pesimist, poate face apel la un sentiment de urgenta, de amenintare sau de empatie cu cititorul. Acest ton va reflecta adesea ceea ce gandesti despre un subiect si ce pozitie adopti fata de cititori: doresti sa inveti, sa alertezi, sa ajuti, sa ghidezi, sa inspiri?

Stilul este modul mai concret in care exprimi aceasta abordare: utilizarea limbii, modul in care se construiesc propozitiile, tipul de vocabular pe care il folosesti…

Adesea, aceasta combinatie de ton si stil este cea care confera personalitate scrisului.

Abordare comerciala vs. abordare informationala

Definirea tonului unui text inseamna, de asemenea, sa alegi daca optezi pentru o abordare mai comerciala sau informativa. Aceasta este o decizie care trebuie luata la nivelul articolelor individuale, nu la nivelul unui intreg site. Unii se tem uneori sa adopte o abordare comerciala, crezand ca aceasta va speria utilizatorul de internet, in timp ce altii se tem sa ofere informatii gratuite, cu riscul de a descuraja o achizitie sau un contact comercial.

In realitate, de cele mai multe ori, totul este o chestiune de subiect si de moment. Trebuie retinut faptul ca, inainte de a se simti pregatiti sa faca o achizitie sau sa ceara o oferta unui profesionist, oamenii au adesea nevoie sa afle mai multe informatii, sa se linisteasca si, uneori, sa incerce sa gaseasca solutii pe cont propriu, fara a trece prin intermediul unei terte parti.

Tocmai de aceea, este relevant sa propui continut informativ, pe langa articole mai mult axate pe produsele sau serviciile tale, care sa ii impinga pe vizitatori sa intreprinda o actiune comerciala.

Empatia ca dimensiune cheie a tonului textului

Unele branduri vor alege sa transmita un mesaj intr-un mod foarte neutru, dar astazi tot mai multi editori de site-uri web doresc sa creeze o conexiune mai profunda cu vizitatorii lor si sa manifeste empatie fata de acestia.

Inainte de a vorbi despre tonul unui text, empatia pe web inseamna in primul rand sa intelegi ce-i motiveaza pe vizitatorii tai: ce intrebari au? Care sunt problemele lor, indoielile lor, subiectele pe care nu le inteleg pe deplin si care trebuie sa le fie explicate?

Pentru a identifica corect aceste aspecte, este esential sa se studieze cu precizie cuvintele cheie cautate de utilizatorii de internet.

Sursa: https://www.notuxedo.com/comment-definir-le-ton-d-un-texte/

Stai la curent cu stirile zilei de pe ucoz.ro. Iar daca vrei permis de conducere, incearca www.ChestionareAuto.ro.

Lasă un răspuns