banci straine online cu conturi in euro

Faci aceste greșeli de branding personal?

1. Nu spui cine ești (pe blog de exemplu), nu îți semnezi materialele, nu ai o prezentare scurtã, de ascensor (elevator speech) și nu ai ocazii unde sã te prezinți (nu îți creezi ocazii).

2. Vrei sã ai umor când vorbe?ti de defectele, complexele și eșecurile tale. „dupa o carierã ratatã în showbiz”, „dupa ce a cochetat cu ideea unei catedre la universitate” sau de marea realizare „a dat jos 30 de kilograme”, dar nu reușești decît sã îi faci sã radã de tine.

3. Te lauzi cam tare inclusiv cu succesele de grãdinițã și mai ales cu cele închipuite, fãrã valoare. Iar ei iar râd. Mãsura succesului trebuie sã fie realã și pragmaticã.

4. Nu ai un focus; viața ta e o serie de întîmplãri fãrã legãturã, iar cariera o înșiruire lungã de joburi scurte la firme necunoscute. Orice brand are un mesaj consistent repetat la nesfârșit pânã când asocierea devine automatã.

?i lista poate continua. Gre?eli sunt peste tot, cãci nu se prea în?elege ce înseamnã brand personal.

Cea mai bunã defini?ie de brand personal pe care am gãsit-o îi apar?ine lui Tom Peters ?i reune?te patru componente:

1. prietenia (colegialitatea)
2. expertiza utilã
3. viziunea
4. pragmatismul

„Nu conteazã ce faci azi, sunt patru lucruri pe care trebuie sã le monitorizezi. Mai întâi, trebuie sã fii un bun coechipier și un coleg care îi sprijinã pe ceilalți. În al doilea rând, trebuie sã fii un expert excepțional într-un domeniu cu valoarea realã. În al treilea rând, trebuie sã fii un vizionar cu perspectivã, un lider, un profesor, un creator de viitor. În al patrulea rând, e nevoie sã fii un om de afaceri sã fii obsedat de rezultate practice”.

mistakeExpertizã nu înseamnã brand, trebuie sã mai ai și fani și prieteni care sã te placã ?i sã punã umãrul la construcția brandului. Dar mai ales trebuie sã ai viziune, sã îți creezi viitorul și sã creezi un viitor bun și celorlalți. Ca orice om, ai în trecut și succese, ai și eșecuri, dar dacã nu ai ce promite în viitor, nu mai e nevoie de tine. Pentru eficiențã maximã e nevoie de o orientare pragmaticã care sã te ținã pe o direcție bunã a realizãrilor și sã nu îți permitã sã eșuezi pe panta eforturilor fãrã rezultate, a plãcerilor sau a leneviei.

Brandul personal este ingredientul cheie pentru profesiile liberale. Într-o economie a agenților liberi, viața corporatista și țelul suprem de a ajunge manager sunt demult depãșite. Va invit sã citiți tot articolul lui Tom Peters despre brandul personal aici.

Dupã aceea, sã continuãm lista de greșeli de branding, cu încã 4 greșeli importante:

5. Uiți oamenii din jur, clienții care cumpãrã brandul tãu, care își doresc nu numai sã conteze pe tine, dar ți sã fii plãcut, prietenos, distractiv, de ajutor, entuziast, bun, preferat de toatã lumea.

6. Uiți sã îți actualizezi expertiza permanent și sã fii la curent cu tot ce e nou și sã fii primul în domeniul tãu. Iar când ești prea modern, uiți cã trebuie sã faci și dovada posesiei unei moșteniri valoroase.

7. Nu ai niciun plan pentru un viitor magnific, nu ai o cauzã a ta pentru care sã lupți și sã îi atragi și pe ceilalți spre ea.

8. Nu ai o orientare spre rezultate și o mãsurã clarã a succesului nici în carierã, nici în viațã, nici în modul în care te prezinți.

Acum gândește-te. Faci aceste greșeli?

Stai la curent cu stirile zilei de pe ucoz.ro. Iar daca vrei permis de conducere, incearca www.ChestionareAuto.ro.

Lasă un răspuns