Magazinele care ofera reduceri prin intermediul internetului sunt tot mai multe pe zi ce trece. Cu toate acestea, nu putem fi siguri ca toti comerciantii online sunt de incredere sau ca produsele pe care le vand sunt confectionate de branduri cunoscute la nivel mondial sau sunt pur si simplu fake-uri. Tocmai acesta este si motivul pentru care cei care lucreaza la Protectia Consumatorilor ne recomanda sa urmam sfaturile date de ei atunci cand cautam oferte online :
- Este absolut necesar ca inainte sa cumparam un produs pe care il gasim la oferta online sa verificam mai intai de toate comerciantul. Astfel, trebuie sa fim atenti la datele de identificare ale acestuia si sa verificam daca ne pun la dispozitie informatii importante precum modalitatea de plata, taxele si timpul de livrare, daca cheltuielile suplimentare sunt incluse in pret, caracteristicile produsului la oferta pe care urmeaza sa il cumparam, precum si datele de contact ale Protectiei Consumatorilor in cazul unor eventuale reclamatii.
- Conditiile de returnare. Este foarte important ca atunci cand cautam oferte online si ne decidem sa achizitionam un anumit produs la reducere de pe un anumit site de pe internet, sa stim si faptul ca in cazul in care articolul redus ajunge la noi intr-o stare proasta, cu ambalajul desfacut sau nu intruneste una dintre conditiile obligatorii pe care trebuie sa le aiba un produs cumparat online, il putem returna intr-o perioada de timp care variaza de la un magazin la altul. In plus, atunci cand iti cumperi un produs de pe internet indiferent daca acesta este sau nu la oferta, trebuie sa stii ca nu ai nevoie de invocarea unui motiv anume pentru returnarea lui. De asemenea, nu se vor percepe nici penalitati daca returnezi articolul in timpul prevazut de catre comerciant. Fii foarte atent la produsul pe care il cumperi deoarece nu orice articol poate fi returnat in cazul in care nu intruneste conditiile puse de tine. Spre exemplu, lenjeria intima si produsele cosmetice nu se schimba.
- Timpul de returnare a banilor in cazul in care refuzi produsul cumparat de pe internet. In functie de fiecare magazin online in parte, timpul de returnare a banilor poate ajunge chiar si pana la 30 de zile insa este important sa stiti ca nu aveti obligatia sa platiti cheltuielile aferente in cazul rambursarii banilor.
- Achitarea doar a costului de livrare. In momentul in care decizi sa iti cumperi un produs gasit la oferta online este indicat sa citesti bine clauzele comerciantului, astfel incat sa nu constati ca in momentul in care ti se livreaza articolul, pentru a-l putea opri este necesar sa platesti si alte costuri suplimentare celor de livrare.
Persoanele care isi desfasoara activitatea profesionala la Asociatia de Protectie a Consumatorilor ne recomanda ca in cazul in care achizitionam un produs prin intermediul internetului si acesta nu intruneste toate conditiile stipulate de catre comerciant inca de la inceput, sa il reclamam la ei, astfel incat pe viitor sa nu fie pacalit nici un consumator care cumpara din mediul online.