Orice proces de productie cuprinde trei etape importante, mai exact etapa de planificare, executarea efectiva a proiectului si urmarirea activitatilor de productie pentru a trage concluzii care pe viitor te pot ajuta sa-ti imbuntatatesti activitatea. Firmele care vor sa-si sporeasca eficienta si productivitatea duc acest proces la nivelul urmator cu ajutorul aplicatiilor care le permit sa-si automatizeze operatiunile.
Astfel, ele devin nu doar mai eficiente, ci si mai profitabile. Organizeaza eficient afacerea cu un sistem ERP bine pus la punct dupa ce afli mai multe despre acest proces din randurile urmatoare.
Evalueaza nevoile companiei
Pentru a eficientiza si automatiza, trebuie in primul rand sa-ti dai seama ce fel de activitate gestionezi propriu-zis. Asadar, incepe prin a evalua procesele pe care le desfasori, cu accent pe gradul lor de eficienta. Doar asa vei realiza care merita sa fie automatizate si care mai pot astepta.
Cel mai probabil, vei descoperi ca procesele tehnologice nu au nevoie de cine stie ce investitii urgente de inlocuire, ci mai degraba de o solutie software care sa te ajute sa-ti organizezi mai bine resursele si sa-ti planifici operatiunile cu mai multa grija. Nu uita ca orice fel de schimbare la nivel de software poate avea impact asupra angajatilor, dar si asupra celorlalte aplicatii pe care le foloseai. Deci, pune la cale si un plan de integrare.
Identifica solutia potrivita
Dupa ce ai inteles care sunt sectoarele care necesita atentia ta, poti merge mai departe in procesul de identificare a unei solutii. Sfatul nostru este sa prospectezi piata in cautarea unei solutii software cat mai adaptabile, capabile inclusiv de personalizarea modulelor in functie de specificul afacerii tale.
Daca nu gasesti aplicatia potrivita, nu are rost sa-ti investesti banii. Solutia gresita poate sa faca mai mult rau decat bine. Printre cele mai importante functii pe care un software trebuie sa ti le puna la dispozitie se numara un program de gestiune. Astfel, vei putea sa monitorizezi intregul flux de productie, cu accent pe trasabilitatea materialelor, calculul necesar de aprovizionare si controlul stocurilor.
Implementeaza solutia
Vorbeam mai sus despre un plan de integrare si provocarile de care este posibil sa te lovesti. Pentru a nu complica lucrurile prea tare, sfatul nostru este sa alegi o aplicatie care sa rezolve problemele de baza si pe cele existente la momentul in care se face implementarea.
Astfel, vei putea sa integrezi mai bine aplicatiile adiacente in noul flux de productie si vei oferi angajatilor suficient timp de acomodare. Dupa ce noua solutie si-a demonstrat beneficiile, vei putea sa incluzi si restul de functionalitati de care ai nevoie. Nu uita, dezvoltarea presupune o crestere constanta a gradului de eficientizare.
Atentie! Trebuie sa ai alaturi o echipa de nadejde care sa te ajute in procesul de integrare a aplicatiilor noi cu cele vechi, dar si persoane care sa se ocupe de instruirea angajatilor. Stai fara griji! Daca aplicatia isi face treaba si este usor de utilizat, chiar si veteranii din companie o vor aprecia!