De cele mai multe ori nu întâmpinăm probleme. Totul decurge ca la carte și zborul decolează la timp, nu are întârzieri și ajungem la destinație exact așa cum ne-am planificat, putând să ajungem la întâlnirile programate sau să ne bucurăm de vacanță exact așa cum era normal.
Însă se mai întâmplă să fie și câteva zboruri cu întârzieri. Pot apărea o mulțime de evenimente neprevăzute care să facă un avion să rămână la sol pentru mai mult timp decât am fi dispuși să așteptăm, fie pentru că ne bazam să ajungem într-un anumit timp la destinație, fie pentru că este frustrant să pierzi timp într-un aeroport, chiar dacă ai avea câteva atracții la dispoziție, nu ai cum să nu intri într-o stare de frustrare și enervare.
Și este normal să fie așa. Nimeni nu e fericit când îi este dat programul peste cap, chiar dacă este vorba despre o călătorie de relaxare. Un astfel de început poate să strice orice vacanță. Nu doar că se pierd ore bune de relaxare și se înlocuiesc cu ore de agitație și nervozitate, dar totul poate să fie dat peste cap. Transferuri la hotel, oboseală, programe prestabilite, etc.
Cu toate acestea, cei care sunt puși în fața unei astfel de situații, au dreptul la o despăgubire din partea companiei aeriene și chiar mai mult. Însă puțini știu că au acest drept. Și cu atât mai puțini sunt cei care știu care sunt condițiile în care au dreptul la aceste despăgubiri. Și anume:
- Întârzierea zborului este de cel puțin 3 ore.
- Întârzierea se socotește de la ora prevăzută pentru sosire față de ora finală de sosire la destinație
- Pentru cei care se decid să nu mai zboare, se iau în considerare orele care depășesc momentul prevăzut pentru decolare, însă doar atunci când se depășesc 5 ore de întârziere.
Există și cazuri în care companiile aeriene nu sunt nevoite să plătească despăgubiri, și acestea sunt prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 261/2004 ca circumstanțe extraordinare.
În nefericita situație în care avem un zbor care întârzie foarte mult și întrunim condițiile necesare pentru a ne califica pentru a cere despăgubire din partea companiei aeriene, ce trebuie să facem pentru a intra în posesia despăgubiri?
În primul rând trebuie să știm că trebuie remisă o cerere de despăgubire către compania aeriană, în conformitate cu practicile companiei aeriene, în formă scrisă, prin e-mail sau printr-un formular de pe site-ul companiei sau, și mai ușor, printr-o companie specializată în obținerea acestui tip de despăgubire.
Însă nu întotdeauna rezultatul cererii este unul pozitiv. Ca să nu fie nevoiți să plătească despăgubiri, transportatorii aerieni încearcă să invoce Regulamentul menționat mai sus. Sau pot să ofere sume mult mai mici decât cele cuvenite. Însă acest lucru se întâmplă în foarte puține cazuri atunci când aceste cereri sunt remise de către companii specializate, pentru că ele sunt pregătite să meargă mai departe în încercarea de a vă obține despăgubirea.
Așadar, pentru a avea și mai multe șanse de reușită din prima încercare, tot ce trebuie să faceți este să solicitați compensația prin GIVT.