Description: Află care sunt cele mai reprezentative și urmărite canale de Youtube în România. Informații utile și statistici în articol. Citește acum!
Youtube poate fi considerat unul dintre cele mai reușite produse Google, alături de celebrul motor de căutare. Lansat în 2005, canalul a crescut în popularitate mai ceva că oferta de jocuri ca la aparate online, astfel că în 2012 număra 800 de milioane de abonați, în 2013 a depășit pragul de 1 miliard, iar în 2019 pe cel de 2 miliarde. Astfel, Youtube s-a transformat încet, dar sigur, într-unul dintre cele mai vizionate platforme multimedia la nivel global.
Youtube – între statistici și legendă!
Se poate spune despre această platformă că este una preferată de orice categorie de vârstă, pentru că bifează cifre foarte bune pe toate segmentele de vârstă. Ponderea cea mai ridicată o reprezintă categoria 15-25 de ani (81%), dar nici la grupa de vârstă 46-55 ani (66%) sau la cei peste 56 de ani (58%) nu stă rău. În 2019, Youtube a adunat peste 50% din publicul care ascultă muzică online și are două piese cu peste 6 miliarde de vizualizări (Despacito – 6,87 miliarde și Baby Shark Dance – 6,07 miliarde).
În 2019, Youtube a fost declarată cea de-a două cea mai prolifică platformă de socializare (după Facebook), peste 79% dintre utilizatorii de internet având un cont înregistrat. Chiar dacă se plasează pe locul secund și în topul motoarelor de căutare online (după Google), volumul vizualizărilor zilnice este de 1 miliard de ore (conținut video urmărit). Oferă conținut în peste 80 de limbi (67% în altă limbă decât engleza și 28% în engleză)și este prezent în 100 de țări ale lumii.
Acest canal a devenit popular și printre persoanele care preferă să creeze diverse produse în mod manual – creșterea anuală a căutărilor de tip “cum se face” a fost de 70%. Chiar și comercianții folosesc Youtube pentru afacerile lor, astfel că 62% dintre aceștia (la nivel global) utilizează această platformă pentru promovarea serviciilor și produselor oferite. Și pentru că este un instrument multimedia modern, Youtube și-a optimizat conținutul pentru dispozitivele portabile, fiind accesat într-un procent de peste 70% de pe terminalele mobile în 2019.
Ce mai înseamnă Youtube pentru utilizatorii săi? 500 de ore de conținut care este încărcat în fiecare minut la nivel global (720,000 de ore zilnic) și 90% utilizatori care se declară încântați că descoperă pe această platformă de fiecare dată produse și branduri noi. În acest moment, Youtube își propune să câștige și cursa viitorului pentru titlul de cea mai vizualizată platformă de live gaming. Ar fi ultimul pas către către titlul de legendă online, pentru că Twitch deține o cotă de 91, 1% din numărul orelor de conținut video transmis, în timp ce Youtube Gaming Live numai 5, 5%. Însă, cum Youtube este un “recordman”, cu siguranță că va începe să recupereze în timp și să ajungă cea mai importantă platformă de live streaming la nivel global.
Canalele cele mai populare pe Youtube România
Românii se numără printre “consumatorii” de Youtube, dovadă în acest sens stând și numărul de vizualizări ale canalelor lansate de conaționali. În 2020, pe primul loc al topului de canale românești se situa Cat Music, cu 6, 1 milioane de abonați pentru cele peste 1973 de videoclipuri încărcate.
Pe poziția secundă se plasa Inna, care avea 5, 7 milioane de abonați (784 de videoclipuri), Roton Music situându-se pe locul 3, cu 3, 9 milioane de abonați (1442 de videoclipuri). Locurile 4 și 5 sunt ocupate de Tralala cu 3,6 milioane de abonați (1532 de videoclipuri) și IuliTmx cu 3, 3 milioane de abonați (5, 549 de videoclipuri).
Topul celor mai populari și urmăriți vloggeri era condus în 2020 de Izabeloi cu peste 2, 7 milioane de abonați (193 de videoclipuri). Pe poziția următoare se clasa Selly cu 2, 5 milioane de abonați (465 de videoclipuri), iar pe locul 3 se poziționa Noaptea Târziu cu 1, 7 milioane de abonați. Locul 4 îi aparținea Biancăi Adam, care avea 1, 6 milioane de abonați (489 de videoclipuri), în timp ce pe cea de-a 5-a poziție se situa Vlad Munteanu, cu 1, 5 milioane de abonați (265 de videoclipuri).
La nivel de gameri, cei mai bine poziționați 5 jucători sunt IuliTmX, MaxInfinite, iRaphael, Xbraker vs. Arcade și Throneful. Primul jucător are peste 3, 3 de abonați (5549 videoclipuri), cel de-al doilea are 2, 3 milioane de abonați (5874 videoclipuri), în timp ce locul 3 are 2 milioane de abonați (5224 videoclipuri). Jucătorul de pe cea de-a 4-a poziție are 1, 8 milioane de abonați (6377 videoclipuri), iar cel de pe locul 5 are 1, 3 milioane de abonați la peste 48192 de videoclipuri.
Youtube continuă să fie una dintre cele mai profitabile afaceri online, cu venituri din publicitate care au crescut fulminant în 2019 (15 miliarde dolari). În 2017, veniturile din reclame erau de numai 8, 15 miliarde de dolari, ceea ce spune foarte multe despre potențialul acestei platforme multimedia. Dincolo de cifre și recorduri, Youtube este un loc în care cei care își doresc să se relaxeze o pot face într-o varietate de moduri, de la ascultat muzică și până vizionat filme. Ceea ce înseamnă că Youtube este o platforme online pentru toată familia!