Rezumat:
Logo-ul reprezinta un element de tip vizual pentru identificarea unei companii. Logo-ul comunica numele companiei si poate sa functioneze impreuna cu un simbol vizual sau independent.
Ce tip de logo se potriveste afacerii tale? Inainte de a lua o decizie este foarte indicat sa te documentezi. Pentru a observa cate tipuri de logo-uri exista si care tip iti va reprezenta compania intr-un mod benefic.
Pentru cele mai bune rezultate, este recomandata consultarea unui designer graphic, caruia sa-i comunici ideile tale si cum vrei sa fie afisata imaginea companiei pe piata. Designerul va reusi sa centralizeze ideile si trecutul firmei, se va documenta in privinta publicului tinta si a domeniului in care iti desfasori activitatea.
Cate tipuri de logo-uri exista?
Va vom prezenta, pe scurt, cele mai importante tipuri de logo-uri. Mai precis, acestea sunt sase la numar:
Logo din initiale
Reprezinta un logo compus din cateva litere, in cele mai multe cazuri sunt initialele unei companii, sunt in cazul lettermark. Este folosit pentru a simplifica denumirea prea lunga sau complicata a companiei.
Literele companiei reprezinta, in acest caz, fundatia logo-ului respectiv. Forma, proportiile si culoarea, determina impactul asupra brandului. Sa fii atent ca logo-ul sa se potriveasca companiei pentru orice mediu, digital/printat. Asta inseamna sa te uiti cu atentie atunci cand achizitionezi logo-ul, la grosimea caracterelor, culoarea, distanta dintre litere.
Daca esti la inceput sau doar acum ai inteles importanta unui logo si iti doresti unul, atunci este recomandat sa adaugi si numele companiei sub abreviere. Astfel, persoanele sa faca legatura intre logo si numele companiei. Cu timpul, dupa ce ti s-a consolidat o imagine pe piata, poti sa renunti la intregul nume si sa folosesti doar logo-ul de tip lettermark, din initiale.
Logo text
Este cel mai folosit tip de logo. Acest logo poarta doar denumirea companiei. De asemenea, iti face numele cunoscut din prima. Este perfect pentru un start-up sau pentru o companie care se straduieste sa isi faca un nume.
Are o functionalitate foarte buna, daca compania are o denumire scurta si atractiva. Desi, pare simplu de conceput, un specialist in domeniu stie ca nu e chiar asa. Acest tip de logo trebuie construit cu mare atentie, mai ales daca nu se intelege domeniul de activitate din numele companiei. Forma, proportia, stilul si culorile trebuie sa corespunda valorilor si domeniului companiei.
Avand in vedere faptul ca, acest logo este folosit de companiile aflate la inceput de drum. Logo-ul poate acoperi directiile viitoare ale companiei. Dar, atunci cand compania va avea nevoie de un logo mai complex, se poate gandi la un proiect de branding sau de redesign.
Logo imagine
Sunt pictogramele reprezentative in care se gasesc forme cunoscute de toata lumea, precum anumite animale sau obiecte. Cu un logo din categoria asta, te poti face inteles in orice tara trecand peste barierele lingvistice. Ca exemple, ar fi: Apple, Pringles.
Acest tip de logo este folosit atunci cand brand-ul este deja cunoscut si publicul nu mai necesita o confirmare printr-un text, ca produsul/serviciul face parte din acel brand. Exista o clasificare pe scara larga a logo-urilor de tip brandmark. Acest tip de logo este un semn derivat al companiei. Poate nu stiai ca poarta aceasta denumire, dar acest tip de logo il vezi zilnic. Cum ar fi: Facebook, Instagram, Youtube,etc.
Sunt formate dintr-o litera sau cateva litere intr-o forma anume. Cel mai des sunt folosite cand ai un logo mai lung si vrei sa-l scurtezi. Il poti scurta intr-un singur element grafic care va fi utilizat ca favicon pentru site, imagini de aspect in social media sau icoane pentru diverse.
Logo abstract
Abstract Brandmarks – reprezinta logo-ul de tip abstract, cum reiese si din nume. Este format din una sau mai multe figuri geometrice: patrat, triunghi, linii si forme.
Sunt regasite la brandurile, Renault, Adidas, Pepsi.
Aceste companii sunt recunsocute dupa logo, pentru ca au investit foarte mult in branding. Daca nu ai fi stiut cu ce se ocupa aceste companii si ai fi vazut pentru prima data logo-ul nu ai intelege cu ce se ocupa.
Logo caracter
Acest tip de logo intruchipeaza o mascota, un personaje lustrat, caracteristic companiei tale. La creeare sau conceperea unui logo de tip mascota, trebuie sa existe un echilibru intre design interactic si unul profesional. Diferenta este ca pentru acest tip se face apel la emotiile persoanelor.
Ca exemple, ar fi: Michellin, Nesquik. Acest tip de logo se refera la combinatii intre logo-urile precizate mai sus. Se pot alege diferite combinatii, dar cel mai folosit tip de logo este brandmark si wordmark/lettermark. Astfel prin logo prezinti personalitatea, domeniul de activitate si numele companiei.
Logo emblema
Acest tip de logo, cum ii spune si numele este o emblema/insigna. Sunt mult mai incarcate din punct de vedere vizual, pentru ca apare numele brandului. Emblema are un design clasic si traditional, in cele mai multe cazuri.
Inspira incredere si autoritate, deoarece ele sunt folosite de obicei de catre scoli, universitati si departemente statale. Dar, exista si branduri precum, Alfa Romeo, NFL sau Starbucks.
Concluzii
Acuma ca ai aflat cele mai populare tipuri de logo-uri si poti incepe sa analizezi ce tip de logo se potriveste companiei tale. Este recomandat totusi, sa te consulti cu firma de creare logo profesional CostiDesign o agentie cu vechime in domeniu inca din 2007.
Dupa ce ai stabilit pasii de baza si valorile companiei, poti sa apelezi la specialistii, care sunt pregatiti sa faca fata cerintelor tale in materie de branding, logo design si consultanta branding.