Imprimarea 3D, cunoscută și ca fabricare aditivată, a înregistrat progrese considerabile în ultimii ani, dar puțini știu că acest domeniu are aproape 40 de ani. De la lansarea primului sistem funcțional de prototipare rapidă pe bază de fotopolimeri în 1981 și crearea modelelor 3D folosind date digitale în 1984, o multitudine de noi dezvoltări, parteneriate și aplicații susțin industria care este în continuă creștere și consolidare.
Printarea 3D sau fabricarea aditivată are potențialul de a democratiza fabricarea majorității bunurilor. Pe măsură ce intrăm în noul deceniu, viitorul industriei este promițător, iar numărul tot mai mare de antreprenori care adoptă un astfel de mijloc pentru producție este încurajator. Creșterea numărului de companii care intră pe piață ca start-up-uri, cu noi tehnologii sau cu propriile lor abordări alimentează o concurență sănătoasă și determină companiile să se concentreze asupra inovației și a dezvoltării.
Gama largă și disponibilitatea materialelor pentru filamente pentru imprimanta 3D sunt factori cheie atunci când vine vorba de adoptarea printării 3D în producție. Deși este puțin probabil ca prețurile materialelor să scadă substanțial în perioada imediat următoare, se vor observa cu siguranță mai multe tipuri de materiale dezvoltate având în vedere aplicațiile industriale. Compozitele sunt materiale ușoare, puternice, foarte căutate în industrii precum cea aerospațială, auto, petrol și gaze și produse industriale. Atunci când este combinată cu printarea 3D, tehnologia poate eficientiza și reduce costurile, în comparație cu metodele tradiționale de fabricație.
Printarea 3D îmbunătățește status quo-ul pentru modul în care companiile dezvoltă, construiesc și livrează produse și este acum adoptată pe scară largă de companiile mari și medii pentru a prototipa rapid modele noi de produse, cu aplicații în industria de automobile, construcții, farmaceutică și aeronautică.
Pe viitor, va permite crearea unor piese de schimb rare într-o mare varietate de aplicații.
Atelierele de reparații ar putea gestiona o varietate mult mai largă de clienți, în special când este vorba despre piesele de schimb care nu mai sunt produse în momentul actual, iar comercianții cu amănuntul online vor putea printa piese unice.
Companiile investesc foarte mult în exploatarea aplicațiilor specifice de printare 3D. Totodată, prin achiziția unui număr mare de producători de materiale, firme specializate se vor transforma în furnizori de soluții. Acest lucru îi va face să fie bine poziționați pentru a câștiga un punct de sprijin mai puternic pe piață.
În următoarele decenii, experții vor continua să experimenteze noi metode de printare pe măsură ce tehnologia și software-ul de printare 3D devin mai avansate. Urmărește trendul și dezvoltă-ți afacerea alegând imprimanta 3d de pe printam3d.ro.