Hai sa va mai umplu putin capul cu ale mele… Mai tineti minte, intr-un articol anterior, cand spuneam ca vreau sa devin Persoana Fizica Autorizata? Uite ca am reusit sa o fac si pe asta cu ajutorul unui centru de infiintare firma descoperit pe internet. Acestia ofera in principal consiliere, adica iti spun tot ceea ce trebuie sa stii despre acest lucru. Asa am aflat urmatoarele:
In vederea autorizarii PFA la Primaria sectorului in a carui raza teritoriala aveti domiciliul trebuie sa mergeti cu un dosar care sa cuprinda urmatoarele documente:
1) Rezervarea disponibilitatii deumirii – Aceasta se obtine personal de catre solicitant de la Registrul Comertului;
2) Cazierul fiscal – Se obtine personal de catre solicitant de la Primaria Capitalei, (cam.16 Directia de taxe si impozite, dupa achitarea taxei corespunzatoare la Trezoreria sectorului in care aveti domiciliul impreuna cu o copie a BI/CI);
3) Declaratii pe propria raspundere (inclusiv declaratia pe propria raspundere ca solicitantul nu a suferit condamnari penale cu privire la legile fiscale) – Declaratie pentru sectorul fiscal;
4) Copie BI/CI solicitant;
5) Copie contract locuinta (sediul social al PFA trebuie sa coincida cu domiciliul acestuia);
6) Certificat medical pentru persoana fizica – solicitant, (sau pentru fiecare membru al Asociatiei familiale);
7) Copii de pe documentele care dovedesc pregatirea profesionala a solicitantului in vederea desfasurarii activitatii (diploma, certificate de absolvire a unei forme de pregatire profesionala, carte de munca, autorizatie pe Decret-Lege 54/1990 sau Legea 507/2002);
Pentru activitatile care se desfasoara la punct fix, se depune actul de detinere al spatiului;
9) Pentru activitatile care se desfasoara in apartament de bloc se depune acordul Asociatiei de Locatari (pe anul in curs) insotit de Tabelul nominal cu locatarii direct afectati care sa cuprinda seria si numarul BI/CI si semnaturile acestora. (pe anul in curs);
10) Dovada de achitare a taxelor;
-disponibilitate nume;
-taxa autorizare;
-taxa pentru emiterea certificatului de inregistrare (de la Registrul Comertului);
-comision servicii pentru obtinerea codului unic de la Registrul Comertului;
-taxa postala pentru transmiterea actelor de la Registrul Comertului.
In afara documentelor care se obtin personal de catre solicitant (enumerate mai sus la punctul 1 si 2) Primaria este obligata sa va puna la dispozitie toate celelalte formulare si declaratii in vederea autorizarii PFA., conform legii.
Timpul de obtinere a autorizatiei este de aproximativ 15-20 zile…
Acum ma bucur ca am ales asta pentru ca vreau sa-mi etalez cat de mult pot, toate serviciile pe care le detin si vreau ca toate acordurile pe care o sa le semnez sa fie din toate punctele de vedere legale. Deci, de acum inainte lucram cu factura si cu toate „stampilele” la purtator.
Destul de multe acte…timp sa ai sa alergi dupa ele si sa stai la toate cozile!