Incepand cu 16 februarie 2025, Google va permite agentilor de publicitate sa utilizeze amprenta digitala, un sistem care ofera o multime de informatii despre utilizatori.
Intr-un scurt anunt publicat in decembrie, Google a dezvaluit ca o „actualizare a politicii programului platformei” va fi pusa in aplicare la 16 februarie 2025. Aceasta actualizare are un nume: fingerprinting. Aceasta este o metoda de identificare a dispozitivului dumneavoastra, chiar daca nu ati autorizat cookie-urile pe un site. Adresa IP, browserul, sistemul de operare si fusul orar devin acum amprenta dvs. digitala.
Rezumat:
Confidentialitatea utilizatorilor amenintata
Aceasta noua masura ii ingrijoreaza pe multi experti cu privire la viata privata a utilizatorilor. Ea pune probleme serioase in ceea ce priveste confidentialitatea, deoarece, spre deosebire de cookie-uri, este practic imposibil sa se detecteze sau sa se blocheze aceasta urmarire.
Stephen Almond, director al Information Commissioner’s Office (ICO), echivalentul britanic al CNIL, avertizeaza asupra consecintelor amprentei digitale: „ICO considera ca identificarea prin amprenta digitala nu este o modalitate corecta de urmarire a utilizatorilor online. […] Aceasta schimbare este iresponsabila, deoarece utilizatorii nu pot controla modul in care datele lor sunt colectate”. De asemenea, ICO a anuntat ca aceasta „tehnologie de publicitate trebuie sa fie implementata intr-un mod legal si transparent – iar daca nu este asa, ICO va lua masuri”. Alte organizatii, precum W3C si EFF, considera ca amprentarea digitala incalca RGPD si Directiva ePrivacy, care vizeaza protejarea vietii private pe internet.
La randul sau, Google isi justifica decizia prin progresele tehnologice in materie de protectie a vietii private. Printre aceste inovatii, prelucrarea datelor direct pe dispozitive ar permite urmarirea activitatii utilizatorilor fara compromiterea anonimatului acestora.
Noi oportunitati pentru agentii de publicitate
Amprenta digitala ofera noi oportunitati agentilor de publicitate. Acest sistem de urmarire va crea o adevarata retea interconectata care depaseste platformele traditionale, vizand, de asemenea, televizoarele conectate, consolele de jocuri, difuzoarele inteligente si chiar ceasurile conectate. Scopul acestei masuri este de a oferi „partenerilor mai multa libertate in ceea ce priveste modul in care vizeaza anunturile si le masoara performanta”, a anuntat Google in postarea sa de pe blog. De asemenea, compania americana incearca sa linisteasca, subliniind „obligatia partenerilor de a demonstra transparenta fata de utilizatori”.
Aceasta masura ar putea da peste cap piata franceza a publicitatii, costul pentru o mie de impresii (CPM) crescand de la 0,5 euro la peste 2 euro, potrivit expertilor din domeniu. De asemenea, exista riscul ca micile agentii de publicitate sa isi vada diminuata competitivitatea in fata gigantilor pietei, a carei valoare este estimata la 8,7 miliarde EUR in 2024.
Cum va puteti proteja impotriva urmaririi?
In fata intensificarii supravegherii, exista diverse strategii pe care le puteti pune in aplicare pentru a face fata acesteia:
Utilizati un VPN de incredere pe toate dispozitivele dvs. precum NordVPN, Surfshark sau Proton VPN.
Utilizati browsere care sporesc confidentialitatea, precum Brave sau Tor.
Instalati instrumente specializate de blocare a urmaritorilor.
Limitati conexiunile la contul dvs. Google.
Sursa: https://www.blogdumoderateur.com/google-autorise-fingerprinting-dangers-donnees-personnelles/