Cele mai dese probleme de care se plang calatorii CFR sunt mizeria din trenuri, intarzierile dese si mari, temperatura prea mica sau prea mare din vagoane, aglomeratia, cozile de la casierii. De acum, insa, calatorii se vor confrunta cu o noua problema: s-ar putea sa nu mai aiba cu ce calatori unde au nevoie deoarece, începand cu 1 martie 2018, CFR desfiinteaza 97 de curse feroviare din toata tara. De exemplu, in cazul in care esti interesat de un tren Craiova Cluj, trebuie sa stii ca exista un singur tren pe aceasta ruta si merge noaptea.
Anularea celor 97 de curse este cauzata de numarul mic de pasageri care circula pe acele rute si care nu reusesc sa acopere cheltuielile de transport, astfel ca CFR iese in paguba. Unele curse sunt anulate temporar, altele definitiv. Toate trenurile anulate sunt Regio, nici un tren InterRegio neaflandu-se in situatia de a fi anulat. In urma acestor modificari cel mai mult vor avea de suferit navetistii, care se deplaseaza pe rute scurte spre orasele mari ca Brasov, Cluj, Alba Iulia, Timisoara, Craiova, Iasi, Galati, dar si Bucuresti. Acestia vor trebui sa gaseasca o alternativa pentru a se putea deplasa zilnic spre serviciu sau scoala, in cazul elevilor navetisti.
Trebuie precizat ca doar 25 de trenuri se vor anula complet, celelate urmand sa aiba un program special, adica nu circule in zilele de sarbatoare si in weekenduri. Reprezentantii CFR spun ca vagoanele trenurilor anulate vor putea fi redistribite trenurilor care circula pe rute suprasolicitate, ceea ce este o veste buna pentru calatorii de pe aceste rute pentru ca vor scadea sansele ca mearga in picioare ore in sir pentru ca nu au mai prins bilete cu loc.
Trenuri anulate permanent exista pe urmatoarele rute (si pe altele):
- Buzau – Marasesti
- Iasi – Ungheni Prut si retur
- Bacau – Marasesti si retur
- Simeria – Hunedoara si retur (6 trenuri anulate)
- Slatina – Piatra Olt si retur (3 trenuri anulate)
- Filiasi – Craiova
- Sighisoara – Brasov
- Sighetul Marmatiei – Cluj Napoca
- Pitesti-Curtea de Arges
CFR a fost nevoit sa renunte la aceste trenuri mai ales pentru ca a suferit anul trecut pierderi in valoare de 20 de milioane de euro. Chiar daca statisticile arata ca numarul pasagerilor a crescut semnificativ, statul a taiat din subventiile pentru Caile Ferate Romane, astfel ca CFR nu reuseste sa obtina profit. In plus, chiar daca ar avea nevoie de aproximativ 200 de garnituri noi, nu are bani de investitii, de aici si numeroasele probleme de care calatorii se plang.