Casa-mama a retelei sociale Facebook se numeste acum Meta. Patronul si fondatorul grupului, Mark Zuckerberg a anuntat schimbarea de nume joi, 28 octombrie 2021. Iata ce inseamna acest nou nume.
Compania noastra se numeste de acum inainte Meta, asa a sunat anuntul facut de Mark Zuckerberg, co-fondatorul retelei sociale Facebook. Anuntul a fost facut prin intermediul unei prezentari video.
“Dincolo”
Meta este un termen grecesc vechi care inseamna “dincolo” a explicat Mark Zuckerberg in prezentarea sa. Este vorba despre prefixul care intra in compozitia unui numar mare de termeni (metafora, metafizica) si exprima fie “o idee de transcendenta”, fie “o idee de proximitate, de succesiune sau de schimbare”.
De mentionat este faptul ca acest nume nou il va purta doar casa mama nu reteaua sociala propriu-zisa, asemeni platformelor Instagram, Messenger sau WhatsApp care si-au pastrat numele. La fel ca si in anul 2015 atunci cand casa-mama Alphabet a fost creat pentru a se ocupa de activitatile Google: numele motorului de cautare nu s-a schimbat.
Termenul de “Meta” face in primul si in primul and referire la metavers, acest univers virtual, paralel, de care Mark Zuckerberg a vorbit odata cu anuntarea schimbarii facute.
Dupa parerea lui Mark Zuckerberg, un metavers reprezinta viitorul internetului: Facebook a anuntat de altfel recrutarea a 10 000 de peraoane din Uniunea Europeana in urmatorii cinci ani, pentru a lucra in acest univers special. Aceasta schimbare de nume simbolizeaza deci, calatoria spre acest univers mai aparte, special. Mark Zuckerberg nu a oferit alte detalii in cadrul prezentarii de joi, 28 octombrie. A mai adaugat doar faptul ca, de acum inainte, prioritatea sa si a angajatilor se va orienta spre metavers, nu spre Facebook.
Metavers va fi un amestec hybrid de experiente sociale online din ziua de azi, uneori intins in trei dimensiuni sau proiectat in lumea fizica. Aecsta din urma va permite impartasirea unor experiente imersive cu alte persoane, chiar si la distanta.
Aceasta schimbare de nume intervine intr-un moment in care Facebook traverseaza o perioada de turbulente, o perioada destul de dificila din toate punctele de vedere, dupa dezvaluirile facute de lansatoarea de alerte Frances Haugen. Inginera americana a acuzat grupul ca “alege profitul in detrimentul securatatii” facand referire, printre alte elemente, la impactul retelei sociale Istagram asupra sanatatii mentale a tinerilor internauti sau la dezinformare.
Marck Zuckerberg spera ca in timp compania sa va fi vazuta drept o companie metavers si si-a exprimat dorinta de a-si ancora munca si identitatea in ceea ce isi doreste sa atinga si in eforturile depuse. Ca parte a acestei schimbari, fondatorul Facebook a marturisit ca a venit vremeasa adopte un nou brand, un brand menit sa cuprinda tot ceea ce face compania, care sa reflecte cine este si ceea ce spera sa realizeze.
Va exista in egala masura si un logo nou pentru compania mama, un logo menit sa inlocuiasca logoul clasic in forma butonului de Like, degetul orientat in sus adica, de culoare albastra, culoare care, printre altele, semnifica infinitul.