Se pare ca Facebook testeaza un nou design pentru unele pagini ale sale mai ales pentru cele ale celebritatilor si ale unor firme, pe aplicatia sa de mobil. Reteaua sociala a explicat ca aceasta actualizare experimentala suprima butonul de Like, precum si numarul de Like-uri ale unei pagini pentru a pune mai mult accentul pe numarul sau de abonati. Un lucru inspirat, probabil de ceea ce se intampla pe Twitter. Si totusi, asta nu inseamna moartea sau disparitia butonului de Like.
Facebook adora sa faca experimente de tot felul, de mare avengura. Si mai nou, redesignul unor pagini publice nu iti mai afiseaza cine din lista de prieteni sau ce alte persoane au dat like, ci un numar sobru de abonati. Atat. Pe langa faptul ca vine cu un plus de popularitate cu privire la claritatea profilului, va face viata administratorilor mai usoara.
Pentru moment insa, este vorba doar despre un test. Ramane deci limitat la un anumit numar de pagini care sunt foarte urmarite, precum cele ale unor actori sau celebritati de tot felul.
Deci butonul de Like nu este amenintat pentru moment. Dar, daca testul se dovedeste a fi un succes, acest lucru s-ar putea aplica pentru toata lumea. Nu va mai fi deci posibil sa dai Like unei vedete, ci sa abonezi pur si simplu, sa dai follow. Vei primi astfel postarile de pe profilul tau, direct in newsfeed, cum se intampla si acum.
Butonul de Like va fi insa peste tot, in continuare. Sa ne amitim ca Facebook, a vrut sa il lase deoparte pentru Instagram, ceea ce a provocat un val de manie in randul utilizatorilor. Atunci insa, Facebook a declarat ca face acest lucru pentru binele utilizatorilor sai care sunt supusi unei presiuni sociale mult prea ridicate. Atunci au declarat urmatoarele- Stim ca oamenii vine pe Instagram pentru a se exprima si pentru a fi creativi sau pentru a-si urma pasiunile. Si vrem sa fim siguri de faptul ca acest lucru nu se va transforma intr-o competitie. Vrem sa vedem, daca aceasta decizie va ameliora cu adevarat experienta utilizatorilor si daca acest lucru este benefic pentru Instagram. Iar Twitter a declarat in acea perioada ca nu regreta niciun moment decizia de a renunta la butonul de Like.
Noua interfata va permite deci utilizatorilor sai sa vada mult mai usor cate persoane urmaresc pagina unei firme sau a unei persoane publice.
In orice caz, Like-urile sunt cele mai utilizate, sunt omniprezente pe retelele sociale, de cand au aparut, in anul 2009. De ce se gandeste Facebook sa procedeze astfel? Pentru ca numerosi utilizatori intra intr-o adevarata cursa a like-urilor care are consecinte psihologice negative si pentru ca foarte multe vedete cumpara like-uri deci nu au utilizatori reali sau activi.
In plus, se pare ca acest buton de Like transmite date retelei sociale Facebook cu privire la vizitatori si la ce site-uri viziteaza acestia. Si anul trecut, curtea de justitie a considerat ca aceste site-uri, ar putea fi responsabile, alaturi de Facebook, de colectarea de date.