click aici

Alternatorul, o piesa vitala pentru automobilele moderne

Alternatorul, o piesa vitala pentru automobilele moderne

Daca te gandesti sa iti cumperi propriul automobil este bine sa ai cat mai multe cunostinte despre ceea ce se ascunde in interiorul acestuia. In felul acesta poti lua cele mai bune decizii si poti sa iti micsorezi foarte mult costurile cu intretinerea.

Una dintre piesele cele mai importante ale unui automobil modern este alternatorul. Pe www.reparatii-alternatoare.com poti gasi destul de multe informatii despre aceasta piesa, insa este important sa ai macar o idee vaga despre ceea ce face o astfel de piesa. De regula, reparatia unui alternator nu este chiar ieftina, chiar si un service auto reparatii alternatoare Opel fiind destul de costisitor, fara sa vorbim despre alternatoare ale masinilor precum Audi, BMW sau Mercedes.

Ce este, asadar, un alternator?

Pe scurt, alternatorul este piesa care ajuta masina sa faca fata la cererea crescuta de consum electric. Dezvoltarea sistemelor electronice de pe masinile moderne a crescut foarte mult consumul de energie si alternatorul a venit ca un raspuns natural la aceasta crestere.

Alternatorul este o masina electrica care genereaza curent alternativ, trifazat si reuseste sa acopere tot necesarul de energie de care are nevoie automobilul. IN functie de dotarile electrice ale unei masini, alternatorul poate sa genereze pana la 2 kW de energie, asadar, trebuie sa fie destul de puternic.

Alternatorul functioneaza prin intermediul motorului termic, fiind antrenat de acesta printr-o curea de accesorii.

Cum trebuie sa fie un alternator?

In primul rand, alternatorul trebuie sa fie eficient si sa poata asigura toata energia necesara consumatorilor electrici ai automobilului. Este esential sa asigure si energia pentru baterie. Partea cu adevarat dificila este ca trebuie sa genereze o energie constanta, indiferent de turatia motorului.

Daca urmeaza sa cumperi un alternator, este bine sa urmaresti urmatoarele lucruri:

  • Trebuie sa aiba un raport putere/masa cat mai mic;
  • Trebuie sa functioneze fara zgomot;
  • Nu trebuie sa aiba nevoie de intretinere;
  • Trebuie sa fie cat mai fiabil pe termen lung, in asa fel incat sa nu aiba nevoie de reparatii.

Este adevarat ca reparatia alternatoarelor este si ea din ce in ce mai usoara, insa nimanui nu ii plac cheltuielile, asadar, este de preferat o piesa cat mai rezistenta.

Care sunt componentele alternatorului?

Alternatorul are mai multe componente, statorul si rotorul fiind cele principale. Mai este compus din carcasa, regulator de tensiune, rulment, punte redresoare cu diode, ventilatoare si inele colectoare. Toate aceste piese ajuta la preluarea functiei de furnizare a energiei electrice dupa ce motorul masinii este pornit.

In principiu, cel mai intalnit tip de alternator de pe masinile moderne este alternatorul cu rotor cu poli. Are forma de gheare si este destul de eficient.

Cea mai mare provocare pentru un alternator este aceea de a mentine tensiunea la un nivel constant, in asa fel incat sa nu existe riscul de a supraincarca bateria. Este motivul pentru care una dintre componentele principale ale acestei piese este regulatorul de tensiune

LoccoChicco

LoccoChicco

Un sentiment adanc existent in fiecare, o umana nazuinta spre un “mai bine” menit, poate inconstient, sa duca la o lume mai buna… omniprezentul sentiment . Indiferent de epoca, indiferent de nivelul educational sau intelectual, omul a dorit o lume mai buna.


Related Articles

Cateva cumparaturi nu strica

Trebuie sa va spun ca pana nu demult iubeam sa ies la cumparaturi.. strabateam magazinele in lung si-n lat pana

Frumosi si… nebuni

Viata nu va fi niciodata mai frumoasa decat perioada copilariei si a adolescentei noastre. Imi amintesc si imi voi aminti

Pentru ca tin cont de sfatul fiecaruia – Tema actualizata !

Astazi am avut onoarea de a participa cu blogul meu in emisiunea lu’ Blogatu pentru un scurt review si iata

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

Leave a Reply

Skip to toolbar